Skrivpuffs utmaning nr 116


Storm i ett vattenglas


Så lätt det blir en storm i ett vattenglas

Så lätt jag ibland retar upp mig på något

förstorar upp det inom mig själv

låter känslorna storma omkring utan betänkande

sen nästa dag

eller efter en tid

när allt lagt sig till ro

när stormen bedarrat inom mig

frågar jag mig själv

var det något att brusa upp inför

att bli så irriterad över...


Jag smyger med en bild på min Sigge och svarar på Cissis fråga. Jo, det är en fransk bulldogg.

Kommentarer

  1. Så där är jag också! MEn jag har lärt mig att inte rusa å sta. För jag har oftast gjort det större än vad det är...skönt att man blir äldre! Jag gillade din "dikt" eller vad det nu är. Mycket igenkänning och målande beskrivet!

    Jag och barnen var och tittade på fransk bulldog, för många år sedan, hos en uppfödare här i Skåne. Hon hade fem vuxna och tio valpar. Vilka underbara varelser, både de vuxna och valparna. Glada, energiska och empatiska små individer. De vuxna rusade emot oss som en tjurhjord, det lät åtminstone så. Med den skillnaden att de inte ville stånga oss, utan leka med oss och hälsa oss välkomna. Kunde man bli annat än förälskad:=)! Det blev dock ingen hund. För lite tid för att det helt enkelt!
    Cissi

    SvaraRadera
  2. Ja Cissi, det stämmer, det är helt underbara hundar, min Sigge är tre år och innan jag köpte honom kände jag inte alls till hur hundrasen var, men tog reda på litegrann och tyckte nog att den hundpersonligheten skulle passa mig och jag är helt såld. Han är så go´ och jag är ständigt förälskad och han charmar många.
    Anna

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet