Jag håller inte tätt!!



Jag läcker!

Nånstans sipprar det ut en massa energi från min kropp.

Känner mig lika trött på morronen som på kvällen trots sömn.

Morronpromenaden med Sigge blir kort numera, orkar inte hälften av vad vi brukar promenera annars.

Måste-göra-lappen på köksbordet fylls på lika snabbt som jag stryker över.

Vill inte längre.

En gammal släkting som flyttat till äldreboende.

Ett stort hus som måste stå tomt innan midsommar.

Ett hus som det varje natt, trots allt jag packar ner och kör bort, tycks ske nån slags förökning i av saker och ting.

Kan inte någon annan ta över allt som måste fixas?

Snälla ge mig en vecka i en hängmatta, sol, värme, vatten som kluckar lojt mot en strand, en en god bok och en butler som passar upp vid minsta vink.

Kommentarer

  1. Nu är det bara en dag kvar, sedan är midsommaren här...DÅ, får du förhoppningsvis
    vila..i massor:-)
    En styrkekram får du, förstås. Kram/Z

    SvaraRadera
  2. Jag unnar dig allt utom butlern!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet