Faan va´ jag bli irriterad!

Precis när jag fått till en bra mening , börjat skriva...ja, det liksom rinner på riktigt bra. Då kommer dom. Då vill dom prata... antingen den ene eller kanske båda på en gång. "Hej lilla mamma hur är det, blir det nån mat idag kanske, vad grinig du ser ut, stör jag?"
"Åh, håll käften", vill jag säga, "gå ut! Låt mej va´!"
Han eller dom börjar spola vatten, bara ljudet får mig att vilja gå i taket, öppnar kylskåpsdörren med ett ryck som stör min redan brutna tankekedja jag hade på gång...rotar runt bland burkar och annat i skåpet. Ljudet skär i mig...jag biter ihop precis innan skriket vill komma ut. Tyst!!Shut up!
"Men vad är det mamma, du ser så irriterad ut? Skriver du på din bok? Varför sätter du dig inte någon annanstans om du vill vara ifred?"
Men jag vill sitta i köket...trivs där. Jaha, nu ringer telefonen också...
Ja, var var jag...jo jag vill inte stänga in mig i nåt rum för att inte bli störd, gillar inte stängda dörrar..jag vill sitta i mitt kök och hoppas på att inspiration rinner till.
Men oj så självupptagen och "nej-jag-vill-inte-prata-med-er-just-nu" jag blir. Jag svarar mina barn utan att ha en aning om vad dom sagt eller vad jag svarat.
Jobbigt det här...

Kommentarer

  1. Jamen, PRECIS så är det ju! Skrattar igenomkännande. Vilken lättnad när det bara inte är en själv som är på "nej-jag-vill-inte-prata-med-er-just-nu"humör med barnen. Känner du dig också lite skamsen när du väl kommer ut ur skrivyran? Jag kan gå så upp i det att jag nästan blir adrenalinstinn; och när det sedan lägger sig så tänker jag, men gud va grinig jag var ... och då får man gå ut till familjen och intala dem att göra ett försök till :)

    SvaraRadera
  2. För att inte tala om gubbjävlar som skickar ett mess på MSN eller skickar långa mail.
    Tur man inte har sådana problem längre, men å andra sidan så saknar man nog tomheten efter de utflygna barnen mer än den lilla störningen som dom innebar.

    SvaraRadera
  3. Öppna ett fönster. För mej är ett öppet fönster en möjlighet att låta tankarna flyga fritt iväg. Bara en fundering!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet