Skrivpuffen idag " En vändpunkt"


"Vänd där det är möjligt", säger hon. Jag tvivlar till en sekund, men förvirrad som jag är så låter jag mig övertalas när hon tålmodigt upprepar sig.
Det är möjligt... och jag vänder.

"Kör höger i nästa korsning"...nu är hon där igen med sin bestämda röst och gör mig återigen villrådig. Precis när jag själv har bestämt mig för att ta den breda vägen rakt fram, då börjar hon tjattra om ett annat betydligt krokigare val.

"Gör en U-sväng nu!" Men faan, jag är ju mitt ute på autobahn!! Jag har ju precis fått upp farten och jag känner ju att nu är det rätt, nu är det bara att köra på. Jag slänger ut GPS:n och drar min egen väg.

Kommentarer

  1. ... i enlighet med din frihetliga natur!
    Och du gjorde det (det vi talade om igår). Lite. Snyggt!

    SvaraRadera
  2. raka rör min egen väg gillar sånt kanske för att jag är så mycket sånt själv

    SvaraRadera
  3. humor och integritet. Bra mix.

    SvaraRadera
  4. Kil att du väljer just vända med bilen =) lite smårolig text. jag gillade den =) man sögs med.

    Även jag har skrivit dagens utmaning, fast jag har tagit en liten paus. Men kunde inte låta bli. Läs den gärna =)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Rolig text, blev förvånad i slutet och skrattade. Härligt.

    Tack för dina kommentarer hos mig, roligt att veta att någon läser. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet