Något vitt...dagens puff


Något lyser vitt inne bland snåren. Jag rycker till och tanken som far genom mitt huvud för en sekund är ”hjälp...finns det spöken!” Skärp dig nu Anna! Men vad är det för nånting? Har man placerat en vit staty mitt ute i skogen? Nej, det vita rör sig och jag nu kan se att det är en alldeles levande älg, fullt upptagen med att äta från dom små lövträden. Den tycks inte ha sett mig så jag smyger försiktigt lite närmare och knäpper ett kort med kameran i mobilen. Klickljudet får älgen att titta upp. Den tittar rakt på mig. Jag lyckas med darrande fingar knäppa ytterligare en bild innan den vänder mig rumpan och älgar iväg med stora kliv. Jag står kvar och ser den försvinna in bland granar och mörker. En konstig känsla sprider sig i kroppen. För en stund har jag varit i sagans trollskog.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet