Rensa ur garderoben....dagens puff


Äntligen har jag bestämt mig för att rensa i min stora garderob som, trots sin mäktiga storlek, blivit allför trång för alla mina kläder. Trängseln därinne är som en tunnelbanevagn i morronrusning. Tätt tryckt intill varann pressas kläderna ihop i en salig oreda. Hör jag en lättnadens suck när jag befriar mina plagg från sin hoptryckta tillvaro? Dom får sträcka ut sig på min stora säng och jag botaniserar i högen.
Vilken glädje när jag finner plagg jag glömt och försummat. Ivrigt börjar jag prova. Gammalt blir som nytt och får en helt ny utstrålning i kombination med nyinköpta plagg.
Svarta slänga-säcken gapar tom. Nej, jag behöver ingen säck. Istället är jag i trängande behov av ytterligare en garderob och flera galgar!
Vad kallas detta för? Separationsångest kanske? Ingen ska säga att jag inte försökte i varje fall….

Kommentarer

  1. Ni kvinnor har ju verkligen anledning att fylla garderoberna. Mängder av kläder och skor i olika längder, modeller, snitt osv, sov. Vi män går omkring i jeans eller kostym, thats it, smidigt men ibland ganska tråkigt.

    SvaraRadera
  2. Var du glad att kläderna passar. Själv håller jag på att smårensa mellan varven. Av 20 par byxor så kunde jag bara få på mig 5. Snart så är det skjortorna och tröjornas tur. Men tror att det inte blir så stort manfall där. Ålder kan inte bara mätas i år utan ofta även i centimeter på midjeomfånget

    SvaraRadera
  3. Härligt bild av garderob/tunnelbana! gillade den metaforen och du skulle gärna fått fortsätt den metaforen. Gillade farten och glädjen.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet