Fiffigt...dagens puff


Jag har kommit på ett fiffigt sätt att investera i min framtid.

En möjlighet att med hjälp av ett enkelt och fiffigt koncept öka på mitt pensionskonto.

Många här av mina besökare undrar vad det är för ett "extra-jobba-hemifrån-jobb" jag har.

Först ska jag nämna att jag jobbar halvtid som undersköterska och pers ass. Jag är ensamstående och mamma till 3 ungdomar. Jag har inget välbetalt yrke och min kropp ber ibland, eller ganska ofta, om lite mindre fysiskt jobb.

Om ca 6 år går jag i pension och förväntar mig ingen hög sådan. Visst är jag aktiv med mina ppm-fonder och annat, men jag kan ju inte påverka mina fonders kurva.

Ja, detta bekymrar mig en del.

Men nu har jag då på hemma-basis startat en business (hobbyverksamhet) där jag själv bestämmer mina arbetstider och är min egen chef. Det enda som behövs är att jag har min dator och internet. För mig själv har jag satt upp ett långsiktigt mål, att inom fem år ha ökat på min månadsinkomst med ett antal tusenlappar. Detta att jobba långsiktigt på deltid passar mig och ger ingen stress eller prestationsångest.

Visst kan man med detta jobb även tjäna snabba pengar...man väljer ju själv hur man vill jobba... men mig passar det att just arbeta i långsam takt med siktet ställt en bit fram i tiden

Imorron ska jag berätta mer om hur jag jobbar.

Kommentarer

  1. Hejsan!
    Just nu är jag arbetslös och letar jobb som jag kan vara på tidiga morgnar eller sena nätter för att slippa ha barnen alltid på dagis respektive skola.
    Alternativet är hemmajobb som du nu pratar om.
    Jag vill snabbt veta mer!

    SvaraRadera
  2. Nu gör du oss så himla nyfikna - önskar dej all all all tänkbar framgång. KRAM från Skåneland

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet