Underbara blommor?


Nu har jag planterat sticklingar. Förhoppningsvis ska det bli underbart, vackra pelargoner av det hela och jag ser framför mig hur dom kommer att förgylla min balkong under sommaren.

Men... det lurar en liten osäkerhet i det här, eftersom jag inte är begåvad med såna där "gröna fingrar".

Trots det ska vi hoppas och tro att dom taniga små sakerna ska känna sig hemma här hos mig och att dom ska förstå att även om jag någon dag glömmer bort att vattna, prata och pyssla så beror inte det på att jag inte tycker om dom, utan snarare är orsaken glömska.

Varje höst har jag en stark tro på mig själv att jag ska kunna övervintra ev. pelargoner, men se det har hittills misslyckats....hon som var här och bl a putsade min fönster förra veckan plockade fram några lik bakom gardinerna, som jag helt hade glömt bort.

Men det är bara att tro på sig själv igen...jag har nu skickat efter sticklingar på nya fantastiskt, vackra pelargoner från Odla.nu. Jag tror inte att dom vill bli fotade just nu, där dom små och bleka står på tillväxt i sina krukor. Vi återkommer med det lite senare lovar jag optimistiskt.

Jag är bra på mycket, men inte allt. Det är helt okej.




Kommentarer

  1. Visst är det helt okej, att inte vara bra på allt:-)... men jag hoppas dina sticklingar växer sig riktigt stora och fina...
    /A

    SvaraRadera
  2. Gomorgon Anna ! Samma här....kör igång omplanteringar,sår frön ...sätter skott..och hoppas på underverk. Ibland kan jag få til en underbar balkonggrönska och även vackra blommor. Men...mest så viker dom ner sig före Juli ! Ha en skön helg...din vän Birgitta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet