Det är nåt speciellt med Paris.

Min mamma var oerhört intresserad av mode och var även en otroligt duktig sömmerska. Jag brukade som barn ofta bläddra i alla mammas modetidningar och förstod att det var i Paris modet kom från. Ofta sa jag till mamma: "När du fyller 50 år mamma, då ska jag bjuda dig till Paris". Förstod ju att det kunde vara en dröm för henne att komma dit.

Det blev aldrig så...men två gånger har jag varit i Paris med min dotter och vi bara älskar denna vackra stad.


Det var i Paris vi såg den lilla franska bulldoggen med strasshalsbandet som så malligt spatserade på Champs Elysée med sin matte... och jag sa: "En sån hund vill jag ha"... det har jag ju nu....monsieur Siggé.

Under sent 1800-tal kom dessa franska bulldoggar till genom att fransmännen korsade miniatyrvalpar från mastiff med engelska miniatyrbulldoggar och rasen blev snabbt hunden på modet i Paris.

Nu under pingshelgen åkte min dotter till just Paris med sin sambo Freddy och på själva
pingsafton förlovade dom sig där.


Detta foto har jag knyckt från min dotter Ulrikas blogg, gå gärna in och se resten av alla foton från deras Paris-upplevelse




Kommentarer

  1. Mmm, har också varit i Pariiiis, fast det var länge se'n :) Vill vara störtkär o strosa i Paris, underbart eller hur :) Sigge är de goaste som finns (näst efter Fly förstås, ler) Drömmar ska man förverkliga, leva mendan vi lever :) Ha det bäst med en varm o drömmande kraaam till er båda förstås :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet