Soffryggläge

Igår var det soffryggläget som i stort sett gällde hela långa da´n. Så är det när knä och Anna vill olika saker. Vi lär aldrig komma överens tror jag.

Nåväl...igår låg jag där då och dirigerade från soffan. Sönerna fick göra rätt för sig. Ut med Sigge. Handla. Laga mat. Sigge igen. Jag vill ha kaffe. Hämta datorn. Kan jag få medicinen....osv osv

I detta läge hann jag läsa ut en bok och börja på en ny...så här kommer ett boktips.

"Matthandlare Olssons död", skriven av Karin Wahlberg.

Jag är inte så förtjust i deckare, men Karin skriver så att jag fängslas och vill bara fortsätta att läsa. Karin Wahlberg är egentligen gynekolog och förlossningsläkare i Lund, men hinner skriva böcker också.

Den här boken handlar om en svensk matthandlare som är på affärsresa i Istanbul...där blir han mördad.

Karin skildar människor, relationer, deras vardagslivoch drömmar på ett sätt som jag tycker om. Vidare skriver hon finurligt...hon lägger ut spår och frågor i texten och jag bara måste fortsätta att läsa för att få veta.

Hon är mycket bra på att beskriva miljöer...i denna bok fångar hon livet i Istanbul så bra att jag vill åka dit för att se allt hon så väl beskrivit.

Jag hann börja på en ny bok igår....också den skriven av samma författare. "Tröstaren". Vi får se om jag tycker lika bra om den.

Idag hinner jag inte läsa någon bok...jag ska nu försöka stadga upp mig framför spis och köksbänk. Tårtan måste bli klar! Den traditionella pinnochiotårtan som bara ska finnas vid varje födelsedagskalas här hemma. Det jobbet kan jag inte överlåta på nån son.

Ja, idag ska vi kalasa och fira John som blir hela 22 år!

Ingo lillpojken-valpen kommer idag...jag väntar! Oj, vilket liv det kommer att bli när Sigge och Ingo ska valsa runt här. Det blir väl mest inomhuslekar förstår jag, eftersom det spöregnar ute.

Kommentarer

  1. Det var ett jäkla surknä du har!!!! Har nån föreslagit "tuppkam"? Mig hjälpte det. Önskar dig/er en härlig söndag o ett trevligt kalas.
    Kram/U

    SvaraRadera
  2. Lider med dig och ditt onda knä. MItt ben och rygg har slutat att göra ont, inte ens en Gotlandsresa kunde göra det sämre snarare tvärsom. Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Mycket Myrna har sprutats in i detta knä under årens lopp... både tuppkam och cortison,men inget hjälper. Nu är det operation och nytt knä som väntar och inget mer tillbaka till vårdyrket.
    Tack Wynnja och Myrna för era tankar.

    SvaraRadera
  4. Nähä, blev inte sparat, nytt försök då: Tänkte tipsa dig om MSM (MetylSylfonylMetan) organiskt svavel i pulverform, som bygger upp o reparerar o förstärker skelett, hud, hår o naglar o brosk, bra för värk o trötthet osv. En helt naturlig produkt, som jag själv är återförsäljare till o använder varje dag. Fanns förr i våra jordar, så då fick vi det med maten, men inte nu :/ Kolla på MSM, ION-Silver o se om det finns nå'n återförsäljare nära dig. Finns tyvärr bluffmakare även där, så se upp. En riktigt healande kraamis på er alla, så att ni har de bara bäst :D

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset "Delfinolin"...ska genast kolla på nätet, annars kanske jag kan köpa av dig.

    SvaraRadera
  6. Antar att du redan känner till Glukosamin. Finns på apotek o hälsokost. Prövar det själv just nu, men har inte märkt någon större skillnad ännu.
    Har dock en kompis som det hjälper väldigt mycket, så jag antar att det är individellt.
    Man får dok inte vara skaldjursallergiker för att knapra dessa.
    Skickar en krya-på-dig-o-ha-det-bra-kram!

    SvaraRadera
  7. En varning bara :/ Se till att Glukosaminen är av ren produkt och inte utblandad med nå't annat.
    ION-Silvers Glukosaminsulfat o MSM är rena och innehåller inte nå't annat :) Ha det bäst o var rädd om dig o Sigge :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet