Är det redan höst?!

Regn och blåst utanför mitt fönster.
Folk stretar förbi här utanför med paraplyer som vränger sig i den  kraftiga blåsten.
Äppelträdets grenar nästan sopar marken, när vinden tar i.
Önskar jag hade en trådlös koppling dit upp, en dosa med en solknapp, så jag kunde ändra min utsikt till en blå himmel, ja...en solig och  varm, go´ dag. 
Men jag har väl säkert bränt mina eventuella kontaker uppåt.
En sista minuten skulle sitta fint. Men det finns varken tid eller pengar för sån´t just nu.
Nu ska jag plita till en dagordning till vårt nästa möte i K-jouren, sen får jag försöka tvinga Sigge på en liten kissvända. 

"Det är en konst att se det vardagliga med nya ögon"

Ha de´ gott därute alla och måtte det regna och blåsa på er allihopa. Ja...det ska väl va´ rättvist :-D

Kommentarer

  1. Nej nej nej, det är INTE höst ännu! Fast det regnar här idag.....nöjd nu? ;-D Kram

    SvaraRadera
  2. Här regnar det inte men det hänger i luften.
    Blåser gör det däremot.
    Våra vovvar gillar inte heller regn.
    Det är konstigt vad länge de kan hålla sig regniga dagar.
    Just nu ligger de här i soffan och sover.
    De har ätit frukost och varit ute så nu mår de gott.
    Jag gillar hösten.
    Tycker om att gå omkring i kofta och tjocka sockor.
    Mysa under en pläd i soffan tillsammans med vovvarna i skenet från tända ljus.
    Hösten är så kravlös.
    Synd bara att mina leder inte tycker som jag.
    Men man kan inte få allt.
    Ha en mysig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Rättvisan hägrar, regnar här mä :/

    Ha det bäst ändå, mys med tända ljus :)

    Värmande kramis från mig i Viken :)

    SvaraRadera
  4. Gillar din raka attityd "Lika åt alla"" Ha,ha,ha!

    SvaraRadera
  5. Vet inte hur det är på utsidan, men i mitt hjärta är det höst!

    SvaraRadera
  6. Skratt jo nog ska det väl vara rättvisa.
    Det blåser som sjutton men regnet har slutat iaf tillfälligt. Jo det känns lite som höst i luften.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Här andas det höst utanför mitt fönster men jag älskar hösten och jag promenerar gärna filosoferande under ett paraply med mina blommiga gummistövlar:) Kanske beror det på att jag föddes någonstans mellan sommarens sista klämtande dagar och hösten första skälvande minutrar....vad vet jag
    Ha det gott
    Emma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet