Dagens skrivpuff - Hoppa över

Han springer fort, jag har aldrig sett honom springa så fort tidigare. Han närmar sig det första hindret och jag känner att nervositeten stegrar sig inom mig - han kommer att vägra jag vet ju det.
Men han hoppar över! Ja, han nästan flyger över.

Med full energi sätter han se´n ny fart mot tunneln. Jag behöver inte ens mana på honom. Det är knappt att jag hinner med i hans fart. Han rusar som ett frustande tåg genom den gula tunneln och nu, nu närmar han sig slalompinnarna!

Perfekt, han är igenom på nolltid och han har inte missat en enda pinne.

Då är det bara balansen kvar. Hjärtat är på väg upp i min halsgrop. Segervisst kliver han upp och trippar självsäkert och orädd över på andra sidan av balansbrädan, som om han aldrig gjort annat. Brädan vippar över och han är i mål!

Klockradion väcker mig. Sigge sover ostört vidare på mina fötter. Jag lirkar försiktigt ut mina fötter från hans tyngd. Han vänder på sig och snarkar vidare. Jag blir lite full i skratt när jag står i duschen och fortfarande har bilderna kvar i huvudet från drömmen där Sigge tävlar i Agility.

Sigge skulle aldrig tävla, varken i Agillity eller annat. Han är min lille "Ferdinand under korkeken". Någon gång kan han få till en tjurrusning om det behövs och då är han otroligt snabb, men för det mesta tar han dagen som den kommer i ett sakta mak.

Han föredrar att gå runt hindren, även dom mycket låga, istället för att hoppa över.

Här "tränar" han med lill-husse och viker skickligt av från hindret.
           

Kommentarer

  1. Haha ja han är en typisk bulldog med andra ord.
    Vi har en av varje....Ella som är på bild idag är en tjejvariant av Ferdinand.
    Vilda däremot är en turbovariant.
    Inte så konstigt kanske att hennes korsband gått av.
    Roligt att du tycker om mitt kort....det är en jätterolig hobby.
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hihi!!! Vilken söting! Tänk att alla hundar är lite egna av sig...

    SvaraRadera
  3. Bilden är totalt obetalbar. Jag såg en uppvisning med freestyle hundar i helgen. Vad de kan, en del hundar och deras människor. Andra hundar bara är och är ljuvliga på sitt sätt.

    SvaraRadera
  4. Haha, vilken sötnos! =)
    Jag har två som mer än gärna tar höga hinder. Om de får godis. Annars kan det vara.

    SvaraRadera
  5. Känner Sigge från hans sida och kan berömma mig av att jag förstod att det var en dröm.

    SvaraRadera
  6. Gillar! Sigge hette en tax jag kände en gång. Han var också en skön personlighet.

    SvaraRadera
  7. Ha ha, smart hund! Och snyggt skrivet :-)

    SvaraRadera
  8. Härligt skrivet och jag bara älskar din Ferdinand.
    Varför hoppa när man kan GÅ runt helt i samma stil som min Yuna. Bobo däremot är det turbomotor i.
    Kramar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet