Räddad

Förmiddag och jag hade precis baxat fram dammsugar´n...hemmet var i behov av lite fredagsstädning.  Telefonen ringer. Väninnan frågar: "Hej, vad gör du?"
Innan jag hunnit svara säger hon: "Kan vi inte åka och fika nånstans?"
"Jo, det gör vi! Jättebra idé. Jag är hos dig inom en timme, ska bara gå ut med Sigge en sväng och sen sätta på mig facet."

In med åbäket i städskåpet igen.
Fika är ju mycket roligare.
Kan väl städa en annan dag ;-)

Vi fikade på mitt favvo-café. Riktigt gammaldags och äkta. Mysig inredning med bara möbler från förr. Gott kaffe som serveras i riktiga kaffekoppar på fat i tunt porslin.. Vackra broderade dukar på borden och alltid levande blommor i vaserna på varje bord. Hembakt såklart och så underbart smarrigt. Idag testade jag en nötkolapaj med vispad grädde. Ååh så go´!!!  

Vi avslutade med en tur till den stora antik- och loppisaffären. Det är dyrt där, men väldigt roligt att gå runt och titta i alla rum. Ett litet fynd gjorde jag. Ska visa er imorgon.




      


     

Kommentarer

  1. Fika med väninna är ju så mycket trevligare än att städa! Städning är helt klart överskattat!

    SvaraRadera
  2. Utmärkt val, städa hinner du göra en annan dag. Man ska vara rädd om sina vänner <3

    SvaraRadera
  3. ...med stolthet tror jag!

    Fin dag du har haft :-)

    SvaraRadera
  4. Lät som ett mycket bra val. Städningen finns kvar (tro mig)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet