Igår lördag var det EFIT-dag

Det betyder att jag just den förutbestämda dagen ska ta ett foto varje timme och sen lägga upp det här i min blogg. EFIT står för ett foto i timmen.

Jag är för det mesta morgonpigg så det första fotot här är taget kl 07.10. Sigge föredrar att sova en stund till. Jag brygger kaffe, kollar mailen, läser en del bloggar.


Kl 08.10 är vi redan ute på morgonpromenaden. Vilken härlig morgon! Sol och klarblå himmel.

Strax efter kl 09 är vi hemma igen och jag tar en skön dusch.


Kl 10.06 är det kaffe igen. Jag kollar av nyheterna i blaskorna på nätet och läser fler bloggar. Jag har även väckt sonen Samuel. Vi ska åka till Karlstad idag och shoppa kläder till honom. Det gick ju inget vidare förra gången vi var iväg. Vem var det som shoppde kläder då? Jo, jag. Han stackarn blev helt utan. Men nu ska vi göra ett nytt fösök och mamma ska snabbt gå förbi sånt som Kapp-Ahl, Vero-Moda mm...så har vi bestämt. Idag är det fokus på Samuel.

Kl 11.09 är vi då på väg till Köpcentrat Bergvik i Karlstad.



Det tar ca en timme dit så här är vi framme och därborta i vit tröja ser ni sonen som med bestämda steg ligger en bra bit före mig.

Jag jag är lessen, kommer inte undan...kl är 13.09 och jag är inne i en provhytt och jag provar kläder. Ja, jag vet...säg inget...jag vet. Men jag köpte bara EN tunika...ok ett armband också.

Men när klockan är 14.10 då har Samuel köpt jacka, skor, kalsonger och här är vi inne på Jack & Jones och han provar jeans. Jajamän...vi köper jeansen också. Nöjd mamma och son  lämnar alla affärer och åker till Ulrika  (min dotter) och Freddy som bor i sta´n.


Kl 15.07  hemma hos Ullis, Freddy och Ingo. Samuel visar storasyster den nya fantastiska mobilen, som han nyligen köpte för pengar han jobbat ihop under sommarlovet.

Kl 16:05 fika på deras balkong i solen.



Kl 17:07 Så här trött kan man bli. Jag rattar, sonen slumrar...vi är på väg hem.


     

18:10 är vi hemma och jag har nu lite bråttom. 19:00 är jag bjuden på mat hos god vän. Snabb dusch, fixa face och hår nya tunikan på och en OHM. OHM makes my day!

Kl är 19:03 och jag är på vägen igen. Ser fram emot en trevlig kväll med go´ mat  tillsammans med vännen. Vi kommer som vanligt att ha en massa att prata om vid matbordet.
Visst är kvällen vacker!

Kl 20:11. Mätta tar vi en promenad ner till sjön.




21:15. Kaffet




22:07...ja vi sitter fortfarande i köket och är mitt uppe i intressanta diskussioner. Jag älskar att ha någon att diskutera med, ha bra samtal med om allt möjligt. Ikväll har vi nuddat vid mycket...politik, känslor, relationer, våra barn mm.  Just nu är han ute och tar ett bloss.

   

Ca 23 nånting och jag åker hemåt igen. Ja, jag har druckit vin och jag har chaufför. Vilken användning man har av ungdomen när dom har fått körkort...hur bra som helst...man kan börja inkassera lite av den  tid man själv lagt på att skjutsa runt på sina ungdomar.  
 

00:01...morgonrocken, soffan och Sigge.
 


Go ´natt

Kommentarer

  1. Vilken dag! Fullt upp får man lov att säga... Roligt att få följa med en dag i ditt liv. Blir mer verkligt på något vis!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. hej=) Vilket roligt koncept ska nog köra det på bloggen jag med någon dag! ha det gott! Kram Annica.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag du hade igår.=)
    Roligt att shoppa kläder.
    Här är barnen utflugna så nu shoppas det mest till oss själva.=)
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag det blev för er båda två. tur att sonen fick några påsar med sig hem också :) Kul med bilderna. Det hade jag aldrig orkat:) En fråga...... Ohm? Vad är det ??

    SvaraRadera
  5. Jösses så du varit flitig att knäppa kort och fina kort blev det också :)
    Vilken härlig dag med shopping och besök hos dottern o fika :)
    Ja visst är det bra när ungdomarna betalar tillbaka o skjutsar oss dit vi vill, suveränt :)

    Mmmhm och god vän med mysig kväll också, önskar dig lycka till :)

    Söndagskramisen från Viken :D

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag! Fotot 19:00 är hur vacker som helst! Vilken vacker sjö :-)

    SvaraRadera
  7. Fika på balkongen, det är grejer det!

    SvaraRadera
  8. Kul grej!
    Önskar man kunde fota minst en gång i månaden, men inte ens det klarar jag av. Min kamra samlar mest damm.

    SvaraRadera
  9. Vad är Ohm? Ser ut som en duschkräm... Roligt upplägg med alla bilderna. Det gäller att välja en dag när man inte sitter framför datorn på jobbet - då skulle alla bilderna se likadana ut

    SvaraRadera
  10. Kul grej med att fota en hel dag.....Kanske lite enahanda hos mig *L*.....Trädgårdsnööörden :-) Tack för "din" dag!

    SvaraRadera
  11. Vilken rolig grej! Roligt det där med att shoppa kläder!

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig och oväxlande dag du hade. Och vilket mysigt avslut dessutom.

    SvaraRadera
  13. Vilken kul idé och vilka härliga bilder!! :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet