Invägning

Idag är det måndag och det är dags för vägning. Jag har under den här veckan gått ner 1 kg och det ju helt perfekt tycker jag.  
Vad har jag ätit då under den här veckan? Ja, mer än jag brukar. 
Tidigare till frukost har det blivit en kopp kaffe och en macka - nu äter jag ägg, grovt bröd med ost eller annat pålägg, juice och kaffe. Ibland fil och musli, men då inget ägg tex. Jag dricker ett glas havredryck också varje morron.
Sen äter jag "som vanligt"  - jag följer ingen speciell diet. Jag känner mig själv vid det här laget och jag kan varken följa LCHF, GI eller något annat någon längre tid. Jag kanske är "duktig" några veckor, sen tröttnar jag på att hela tiden tänka tänka på kolhydrater, kalorier mm mm och jag går då förstås upp det jag rasat under en sån där dietperiod.
Nej, jag har ätit lunch, middag. Jag ser till att få i mig mellanmål typ frukt när det börjar suga mellan måltiderna När jag kommer ihåg så häller jag i mig lite vatten. Jag dricker aldrig läsk, öl eller nåt sånt flytande kaloririkt, så det är inget jag behöver sukta efter. Ett glas vin, eller två typ varannan månad kanske. 
Det jag ska undvika är kaffebröd, choklad och annat godis och det har jag gjort under den här veckan förutom en kärleksmums.
Perfekt för mig - ett långsiktigt tänkande - och jag mår bra och är mätt.

Lycka till nu ni andra och ha en bra dag alla !

Kramen

Kommentarer

  1. Bra jobbat. Lycka till i fortsättningen!

    SvaraRadera
  2. Bara man struntar i allt socker så kommer man långt!

    SvaraRadera
  3. Du är jätteduktig, men varför inte ägg, som inte alls gör att du går upp i vikt?
    "När jag kommer ihåg dricker jag vatten" . . .
    Hörrödu, om du vill gå ner i vikt, är det jättebra att dricka massor av vatten :)
    Övervikt är ett av tecknen på att vi dricker för lite . . . Du som läser så många böcker, läs: "Kroppen skriker efter vatten" Dr F Batmangelidj"
    Hejar på dig med tummen uppåt o önskar dig en lika framgångsrik vecka igen :)
    Ps. Jag följer inte heller nå'n diet, utan tänker på näring, fibrer och att dricka rikligt med vatten :)
    Peppande kraamisen från Viken :D

    SvaraRadera
  4. Snyggt!! Min våg släpper mig inte i närheten, jag tror att den är rädd för att "dåna"....:-/ KRAM

    SvaraRadera
  5. Såg att Expressen / GT hade en bilaga igår där det stod något på första sidan typ: *Så minska du sötsuget*
    Kanske nått för dig?

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du är! Heja dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet