Jag är hungrig, sugen, hungrig

Jag har bestämt mig för att gå ner några kilon, inte så  många, men gärna sisådär en 4-5 kilo. Det är sommarkilona som ska bort bland annat. Jag tänker då som så att nu ska jag strunta i kaffebröd, choklad osv...ja, i övrigt tänka på att inte äta fet och onyttig mat.

Men vad händer!! Jag är nu hungrig som jag aldrig varit förrut. Ett par timmar efter jag ätit frukost t ex då är jag hungrig igen som bara den. Så då  får det bli typ en andra frukost och så håller det på hela da´n och kvällen. Annars, minsann, kan jag gå en halv dag utan att äta, utan att känna hunger....

Var ute och gick förrut, blev så vansinnigt sugen på nåt sött, är bara tvungen att gå till hon som säljer hembakt utanför ICA. Två påsar småkakor och jag har redan satt i mig hälften.

Varför ska det va´ på detta viset???
Nu kommer jag ju att gå upp istället.

Hjälp mig någon med bra tips. 
  

Kommentarer

  1. Finns säkert en massa tips att läsa på nätet. Råkade tex zappa förbi ett av de otaliga TV-program som handlar om mat, viktminskning mm. Tjejern som talade nämnde tex att råg (bröd, gröt mm) ger betydligt mer och framför allt längre mätnadskänsla.
    Är den typen av tips som man nog kan använda sig av.
    Det lilla jag har sett av alla de viktminskningsprogram som går är det 2 saker som är ganska genomgående.
    1. Det finns inga direkta genvägar typ alla det sk paket som sälj och beskrivs i bla damtidningar där det utlovas X antal kilo på X antal veckor. Snarare så är det tvärtom - många paket och kurer är hälsovådliga för nästan det enda de åstakommer i viktminskningsväg är att vattnet i kroppen minskar - inte fettet.
    2. Man skall inte hänga upp sig på vad vågen visar när man vill gå ner i vikt. Vågen är en dålig mätare. Det helt enkelt för att lyckad viktminskning är en kombination av flera saker, som tex. förändrad kost i samband med motion/träning. Det man i grunden vill uppnå är ofta en minskning av fettet i kroppen, speciellt det som är onödigt underhudsfett och allra speciellt det lite "farliga" och synliga bukfettet. Eftersom vid träning så ökar ofta muskelmassan samtidigt som fettet minska - då blir det ofta fel att använda vågen som mätpinne. I stället kan man använda sig av midjemåttet som mätsticka dvs omkretsen.
    Med minskat midjemått så kommer med tiden även viktminskningen, men med den skillnaden att du på ett mer korrekt och synligare sätt ser effekten av dina ansträngningar med mätning i cm i stället för kg.

    Tror du säkert känner till ovan redan men en påminnelse kanske inte är fel.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där är förbannad j-vla skit. Kilona och hungern menar jag. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Skippa ALLT sött plus vitt bröd, vanliga pasta och potais. Öka istället på mängden proteiner, skippa lågfettprodukter, mycket grönsaker.
    Simsalabim!

    SvaraRadera
  4. Katten säger exakt det jag tänkte *ler*!

    SvaraRadera
  5. Men precis så är det! Om jag bara tänker att jag borde gå ner lite,lite så bara MÅSTE jag köpa en chokladkaka...GENAST!! Felkoppling i hjärnan, antagligen! :-)

    SvaraRadera
  6. Tja, nu har du ju fått så många goda tips redan, så jag kompletterar bara med:
    Drick mycke VATTEN, 1:a steget för att gå ner i vikt. Drick gärna 2 ½ liter om da'n och drygt 3 l om du kan :)
    Jag väljer ju mitt nyttigare vatten jag förstås och har gått ner några kilo och cm se'n jag började med det :)
    Rör på dig, stretcha och andas djupt i magen, så sätter utrensning och fettförbränning igång :)

    Men viktigast av allt är att tänka positiva tankar - och inte att du inte kan, för då går det åt pipsvängen direkt :/

    Ett verkligt lycka till med dina "goda" mål och föresatser får du av mig
    Din vän i Viken :D

    SvaraRadera
  7. Nja, just kakor fungerar inte som diet. Tycker det är bättre med Gi, man håller sig mätt.

    SvaraRadera
  8. Grönt te, drick eller ta i tablettform. Minskar sötsuget. Käka grönsaker som innehåller mkt järn, minskar också sötsuget. Jaa du, hej o hå så kämpar vi väl på då mot samma mål ;) Kram/U

    SvaraRadera
  9. Tack go´a vänner för alla tips. Egentligen vet jag ju allt det här, men det är just att få till det i praktiken när kroppen vill nånting annat. När den skriker efter mer mat, choklad eller kakor. Att då hugga en morot det fungerar inte för mig. Det handlar om uthållighet, disciplin, planering, ett jävlaranamma att "nu ska jag"...ja en massa saker som jag är så dålig på.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet