Förträngt till ingen nytta

Hela da´n har jag lyckats förtränga att det är kanelbullens dag idag.
Igår när mina pojkar menade: "Mamma ska du inte baka bullar!?" 
"Nej,jag bantar, det vet ni." 
"Jovisst..men inte vi."
Det blev inget bullbak.
Men hur kunde jag veta att min ene sons kompis och granne är utbildad bagare. Han kommer hem därifrån nu ikväll med varma, helt underbara, nybakade kanelbullar.
Vem kunde stå emot dom? Inte jag.
Ett stort glas kall mjölk och varma bullar!! Nu kl 22.00. Perfekt kvällsmat. Mums.
Det är lååångt till nästa måndag ;-)

Kommentarer

  1. Åhh faaan, jag känner doften ända hit...

    SvaraRadera
  2. Bullmamman bakar goda bullar. Du vet vem ja menar.

    SvaraRadera
  3. Syns att den bullen är gjord av en riktig bagare!!
    förmodligen supergod också!
    Ibland MÅSTE man unna sig!!!!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Det är aldrig för sent att ge upp ;-)

    SvaraRadera
  5. Åå, vilken lyx att få nybakta bullar på kvällskvisten mmmmm...

    SvaraRadera
  6. Du är väl ingen ubermensch heller, fullkomligt omöjligt att tacka nej till nybakade bullar.....mums.

    SvaraRadera
  7. Man = Du måste få njuta nå'n gång, fast du bantar, för annars går det bara inte :)
    Och är kanelbullar en passion för dig, klart att du ska ha en (två) på "Kanelbullens dag" :)
    Annars gäller det att ändra på smaklökarna. Egentligen ska du inte banta, utan försöka ändra på dina smakupplevelser (dina smaklökar) :)
    MEN trist att bli en fanatiker mä . . .
    Jag ligger ganska så stilla just nu, men liiite ner kanske :)
    Önskar dig en skön fortsättning på denna dag :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet