Tack Tekla!

Tekla Maräng förgyller min annars så mörka, höstiga, trötta, tidiga morgon.
Hon ger mig en Award!  



Tack Tekla...du med din fantastiskt fina blogg med alla vackra foton bl a från din balkong som alltid verkar vara fylld av vackra blommor och växter. Vilken oas du har.

Tekla ger mig också bryderier. Denna awarden för med sig att jag ska ge er 7 saker om mig som ni inte redan vet. Jag får funderara ett tag och komma igen om det.

Jag ska även skicka awarden vidare...även där klurar jag ett tag.

Go´ morgon på er alla!
Det är tidig morgon pch jag är trött. Satt uppe sent igår kväll och skrev och skrev. Idag den 6 okt är Internationella Anhörigdagen och här i kommunen uppmärksammas det genom en tillställning i em/kväll med olika programpunkter, där bl a jag har en punkt och ska prata om kvinnojoursverksamheten.

Dagens tanke får bli:
"För att utvecklas behöver vi göra saker som är lite för läskiga eller lite för svåra." 

Nu ska jag strax köra iväg med sonens bil till bilbesiktningen. Han jobbar och jag är ledig en stund på fm...så då fixar jag detta...önskar också att jag kunde fixa så ett den går igenom helt utan anmärkningar.
Men men vi får se...alltid lite nervöst det där med bilbesiktning tycker jag.
Min bil har hittills under ca 6 år klarat sig bra, men den börjar få några år på huven nu och snart ska jag dit med den också...

Vi hörs.
Kram
     
  

Kommentarer

  1. Betydligt billigare och mindre nervöst att besiktiga bilen än sig själv. För åtminstonne jag gör inte någon stor koll på mig själv årligen. Dels för att man är feg men även för att det är så förbannat dyrt!
    Men med tanke på hur det knakar o knirrar i alla leder så vore nog en rejäl rundsmörning på plats!
    Ha D Gott!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig till 100% Tord. En årlig koll på sig själv skulle man göra...jag gör det inte...jag är alldeles för feg...det får gå så länge det går...
    Spindelled hö glapp...ja det var felet på sonens bil...mina leder glappar både här och där.
    Ha de gôtt du mä.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis igen min vän i värmländska Årjäng :)
    Ja, så är det, så rätt så, vi är mera rädd om bilen o våra husdjur än oss själva, varför :)
    Här är grått o blåsigt o Fly har fått ett klobrott o måste till veterinären imorgon, typiskt, stackars goa lilla hon :)
    Jag har sprayat på kolloidalt silver och det suraste av mitt vatten (2,5 i ph) och lindat in tassen, puss på den :)
    En värmande kram i det gråa höstvädret
    från mig i min Vik :D

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det gick bra med bilen.
    Ella har en del veck som måste rengöras men jag smörjer inte.....vad använder du att smörja med?
    Vilda har inga djupa veck så hon är väldigt lättskött.
    Vovvarna har verkligen sällskap av varandra och det är mycket sällan det blir en fnurra på tråden.
    Ella är den hängiga typen...hon hänger på både mig och Vilda.
    Den av oss som finns i närheten helt enkelt.
    Ibland kan jag bli tokig på att aldrig få sitta ifred så det är tur att Vilda finns.
    Hon tillåter Ella att kliva,sitta och hänga på henne.
    Hon är väldigt tuff mot andra hundar men när det gäller Ella är hon väldigt tålmodig.
    Det är roligt att ha två vovvar men det är en hel del jobb också.
    Ha en skön dag vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till awarden :-) och du har rätt, Marie har en fin blogg! Hoppas det gick bra med bilen! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet