Benet ska vila nu

det vet du väl.
Jag mötte "min" läkare idag när jag struttade in på ICA med en krycka som hjälp.
"Men, du vet väl att du måste vila när det blir så här! Varför är du här i halkan?"
Ja, jag har en underbar go läkare, tyvärr kan hon inte göra nå´t för mitt knä längre, förutom att ordinera vila, smärtstillande mediciner och krycka.




Det blir så här ibland och då får jag hasa mig fram ett tag, men det brukar gå över. Tur jag har ett jobb där jag kan sitta och hojta på andra, när nåt behöver fixas alltför långt från mitt skrivbord.
Förkylningen kom av sig i varje fall, så det jämnar ut sig.

Ha nu en skön kväll alla. Jag häckar här i tv-soffan ikväll och kör med mina slavar  söner. Har nyss fått en mugg gott jasminte plus två härliga mackor.
Vad kan va´ sevärt på tv ikväll då? Jo nu vet jag det är onsdag och jag ska kolla på "Bonde söker fru."
Jag får gotta mig i andras romantik...så de´ går ingen nöd på mig ;-)

Kommentarer

  1. Ooopppssss . . . lite kymigt möte, kanske :)
    Men du ska inte ge dig om knät min vän - och kan inte Den Sjuka Vården ge dig hjälp, så sök på annat håll, finns jättekunniga personer utanför SJUKvården :)
    Och tro mig eller ej (gör som du vill) men det hjälper faktiskt att dricka mer och BÄTTRE vatten o att ligga på spikis lite oftare också, lovar :)
    Stackars dig min vän - och stackars dina "slavar" mä (förlåt, söner, ler) :D
    Kram på dig mä läkning och krafter NU :D
    Pussen från busiga Fly till Sigge, vofffs :D

    SvaraRadera
  2. Nej tyvärr Delfinolin, här hjälper varken mer vatten eller spikmatta tyvärr. Somligt får man leva med, men tack ändå för tips.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Antar att du provat det mesta, det har jag gjort. Döm om min förvåning när jag mest av en slump köpte Glucosamin. Det gör det iallafall inte sämre, snarare lite bättre och all bättring är välkommen!
    Gott att höra att fler än jag kör med "slavar"!
    Pigga på knät nu!

    SvaraRadera
  4. Ezter: ja,jag har testat "allt" utan något bra resultat ...men jag har också märkt att glukosamin kan hjälpa lite. Märkte när jag höll upp ett tag att jag då blev sämre.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sköt om dig så du snart blir bra igen, Å vilken tur du har som har slavar, mina har rymt...
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. ska också kolla på det ikväll! =)

    SvaraRadera
  7. Tur du har inneboende slavar för att anlita vid behov.
    Jag har en som bor kvar.
    Jag skall också smyga ut en sådan där fågelmat i kruka, tänkte hänga den lite lågt så att inte grannarna ser den fniss.
    Vad har du fått snön ifrån på din blogg?
    Kram:)

    SvaraRadera
  8. Vad trökigt! Jag hoppas verkligen det där benet tar sitt förnuft till fånga och blir bättre snart :) Kram på dig

    SvaraRadera
  9. Vad trist med knät. alltid besvärligt med kroppsdelar som bär den egna vikten.
    Kram <3

    SvaraRadera
  10. Dessa jäkla knä. Mitt ena klyddar
    också, efter ett fall i en trappa
    i våras. Trodde att det höll på
    att bli bättre nu när jag började
    träna, men vips fick jag ont som
    fasen i det igen. Jag tränade nog
    LITE för mycket. Lagom är bäst.
    Jag kollade också in Bonde söker Fru.
    Jag tycker att det är ett bra program.
    Gud nåde den som stör mig när det
    programmet sänder.

    Svar på ditt inlägg hos mig - Visst
    är det så, man är egoistisk. Det gör
    så gött i kröppa när man kan göra
    någon annan gla´!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  11. Hej hej, ser att det går neråt med vikten, grattis! Här går det nog lite trögt just nu tyvärr.
    Krya på sig med benet/knät och vila medans du kan. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet