Jag släpar runt

med dammsugare och svabb och dammvippan.
Hur roligt är det att städa?
Kan nån tycka att detta är kul?
Men nu är jag snart klar och strax ska jag ta med mig boken och Sigge och mysa en stund i soffan.
Mysa med gott samvete.
Det är skapligt rent runt mig
En skön känsla.
Jag tänder några ljus också.

Jag läser två böcker. Jag brukar alltid ha ett par på gång samtidigt.  Nu ska jag fortsätta där jag slutade att läsa i natt. Jag ska läsa om hur förödande kan det vara att bli sviken. Boken är Svek av Karin Alvtegen. Hon skriver bra hon Karin.
Vem den andra boken är som ligger på mitt nattduksbord just nu,  ser ni längre ner här i min blogg. Klickar ni på bilderna kan ni läsa en recension också.

Nu ska jag hälla bort skurvattnet och baxa in dammsugaren i städskåpet.

Ha en skön lördageftermiddag ni också.   

Kommentarer

  1. Nä kuliIdag är det SATURDAY SHOW OFF
    hos mig.....
    Lägg gärna till Din blogg
    Håkangare saker finns väl :)

    SvaraRadera
  2. oj,.,,,,,,,,,blev lite fel :)

    Kuligare saker finns väl :)

    Idag är det SATURDAY SHOW OFF
    hos mig.....
    Lägg gärna till Din blogg
    Håkan

    SvaraRadera
  3. Nej inte sjutton är det roligt att städa och jag kan inte för mitt liv förstå dom som tycker det.
    (Min mamma älskade det)
    Skönt att höra att det är fler en jag som har abstinens...
    Ha det gott bland dina böcker och tillsammans med Sigge.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  4. Japp dä finns dä, massor, men för våran egen trivsel är det nog bäst att det inte gror igen iaf, hm :)
    Sitt nu mä goa Sigge o boken o bara mys, för det har du gjort dig förtjänt av :)
    Hoppas att du inte tog i för mycke, vi vill ju inte att knät börjar gnälla igen . . .
    Harmoniska kramisen från mig o Fly :D
    i blaskiga Viken, blääääsch :(

    SvaraRadera
  5. Städa..på en skala...typ -15! Om man kunde framkalla efterkänslan direkt istället :-) Ha en skön lördagkväll o kram!

    SvaraRadera
  6. Bäst jag inte säger något om städande...men, hur kan man läsa två böcker samtidigt?? Jag är så inne i den bok jag läser så jag kan knappt se på TV... Kvällskramar från mig!

    SvaraRadera
  7. Asså jag har inte så ont av städa, gillar att se att det sker en förändring och är nöjd när det fint och rent. Tyvärr gillar inte kroppen att jag städar för mycket, men men - idag är det gjort och jag är nöjd!
    Krameli kram

    SvaraRadera
  8. Jag HATAR att städa...eller rättare sagt, jag hatar att KOMMA IGÅNG :) När man väl är inne i det jobbar man på för att fåd et gjort...vi brukar göra det på söndagar i normala fall, men eftersom maken kommer imorgon så städade jag idag. Söndagar är sköna att slösa bort på städning, den dagen är så menlös iaf :) Hoppas du har en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. För nåt år sen brukade jag ha 2-3 böcker som jag varvade med att läsa...
    Just nu är jag i en period då jag inte orkar läsa böcker. Men hoppas lusten kommer snart igen :)

    Kram Okki

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Gammalt guld som slutat glimma

Bröllopstal är inte lätt