Måndag - vikt

Dte gick bra nu på morgonen. Utan att jag behövde sparka visar vågen 67 kg och detta trots festande under helgen.
Det går sakta, men det går neråt och då är jag nöjd.
Ni ska veta att jag har inte motionerat eller tränat nånting förutom dom vanliga promenaderna med Sigge, men dom är inte ansträngande eftersom han springer lös och jag promenerar med i en takt som inte är påfrestande på nå´t sätt...jag vet det är fel, snabbt ska man avverka en promenad så att man blir andfådd...men jag är inte fullkomlig på nå´t sätt, så mina promenader kan man inte kalla powerwalks eller vad det nu heter.

Men nu alla klubbisar tänker vi på vad vi äter idag, jag själv har startat med en frukost som gör mig rikigt mätt länge. Jag äter alltid en skapligt bra frukost så det är inget nytt...idag är det kokt ägg, två fullkornsmackor med ost (använder aldrig smörgåsmargarin), skinka eller annat pålägg gillar jag inte på morgonen så det blir ost och inget annat, färskpressad apelsinjuice samt kaffe förstås.

Försök nu att ha en bra måndag.
Jag får snart gå till jobbet, så min måndag är räddad;-)


Dagens tanke:
"Om vi städar bort våra självcentrerade rädslor får vi tid över till att utvecklas och vara lyckliga". 

Kram på er

Välkommen Huskatt!

Kommentarer

  1. Jag kör på två surbrödsmackor med smör, ost och bastupalvad skinka, färsk gurka och en balja te! Fett är ok, men inte socker, vilket betyder att dagens chokladbit inte blir till frukost ;-) 67 kilo...det betyder - 3o kilo för mig....*dööör* men GRATTIS till dig!! Morgonkram!

    SvaraRadera
  2. Grattis min vän, 67 kg, bra jobbat :)
    Jag har oxå lyckats minska bra nog till idag :)
    Så nu kämpar vi vidare, med kost, positiva tankar o så träning mä (snabbare Siggepromenader, ha ha) Nä, jag går inte heller så snabbt på mina rundor, kommer väl se'n dä :)
    Du, margarin ska du inte äta alls (pressas genom bensin ju o är en helt konstgjord o onaturlig produkt)!!! Smör, Bregott eller olja o grädde (spä ut grädden med vatten kanske, men använd grädde o inte fettfattig mjölk) :)
    Fett måste vi ha för att förbränna fett, men bra fett (fleromättat o enkelomättat helst) :)
    Jag gör väl min omelett på 2 ägg, riven ost, tomat o rödlök, som jag äter mä mina groddar o keso OCH linfröolja över :) Jag har dragit ner på mackor på morgonen, för då kan jag om jag måste, ta nå'n senare. Funkar för mig iaf och jag mår bra av det :)
    Peppande kraamisen
    från mig i Viktpeppisarna kanske :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet