Hallå alla Formflickor och Tord naturligtvis

Jag fick en snygg tunika i julklapp av min dotter Ulrika. Den är lite trång, en storlek för liten som jag är just nu. Men jag byter inte den utan mitt delmål blir att den sista januari ska den kännas en aning rymligare. 


Har ni några delmål? Tror det bra att ha det...att ta viktminskningen i etapper och kanske belöna sig lite emellanåt. Jag har bestämt att jag lägger undan en hundralapp för varje kilo jag tappar...pengar som jag sen ska använda när vi ses i sommar.
Ska vi ta och göra en avstämning den 31 januari och se hur mycket vi tappat från start? Vad tycker ni?

Välkommen Kimselius!!


Kommentarer

  1. Avstämning blir bra, då har man något att kämpa mot, man vill gärna ha gått ner vid en avstämning. Smart ide det där med hundringen, får se om jag snor den iden.

    SvaraRadera
  2. Det passar bra, men en 38:a kommer inte jag att komma i på det här århundradet!! ;-)

    SvaraRadera
  3. Fin tunika var det i alla fall! Klart den passar om en vecka eller två! :D

    SvaraRadera
  4. Jättefin tunika och den ser inte så trång ut! Den passar snart!
    Hundringen var bra, men om man går upp igen tar man tillbaka den då? ;)
    Japp avstämning behöver vi!

    SvaraRadera
  5. Så snygg tunika på en snygg kvinna :)
    Hon kan hon dotra din :)
    Morot för varje kilo, bra tänkt :)
    Men för balansen så måste väl summan läggas i "skamskålen" då om jag går upp igen, eller :)
    Spännande att se ställningen den sista :)
    Peppande o varma hälsokramen
    från "mig" NU :D

    SvaraRadera
  6. Bra idé med en 100-lapp/kg. Det ska jag oxå börja med

    SvaraRadera
  7. Jag brukar gå upp och ner ett och annant kilo då och då - lägger du en hundra lapp för varje gång du går ner samma kilo eller?
    Delmål tror jag verkligen på!

    SvaraRadera
  8. Lycka till!
    Borde gå med i er klubb, men måste ladda lite till först:)

    Ha en skön kväll, Kram

    SvaraRadera
  9. ja sant ett delmål är bra..Mina helger här har inneburit viktuppgång...hade räknat med det...så det är bara att komma igen nu när verkligheten börjar igen. Ska träna på Itrim och inte slarva igen!!!! Snygg tunika...den kommer du i till sommar'n..Hundra kr för varje tappat kg, det var smart..passar ju bra inför vår sommarträff!! Det ska jag ta efter!!! Känns peppande nu!! Kramis

    SvaraRadera
  10. Tjohoo! Jag har precis kommit igång med träningen igen, efter ett låååångt uppehåll på 3 månader. Så mitt första mål är att komma ikapp och igen. Jag tränar nu, 3 ggr/v och från och med februari börjar jag föra matdagbok. Till sista mars ska jag ha gått ner minst 7 kg (till 75) och mitt träningsmål just nu är att träffa min PT i v11 och kunna gå vidare med träningsutvecklingen.

    *pust*

    Målvikten "under 70kg" vet jag inte när jag ska nå, träningen ligger i första fokus, men sista mars får jag se om jag måste ta hjälp av en kostrådgivare.

    Pepp på er alla!

    SvaraRadera
  11. Oj, har inte tänkt på delmål men som sporre ska jag göra en liten lista. Är gärna med på avstämning den sista januari.

    SvaraRadera
  12. Ja du delmål, det hade jag innan jul och det var 65, vilket jag klarade - men nu är mitt andra delmål 60kg.
    Japp låter kanon - är också med på avstämningen.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet