Söndag

Go´morgon på er!
Blir det städning idag då...eller lyckas jag komma undan denna dag också kanske ;-)
Ja vi får se....lite inspiration har jag faktiskt. Jag var på IKEA i början av veckan och då slank det med en del nya inredningsprylar...förnyelse och förändring inspirerar mig ;-)...so here we go!
Fortfarande förvånad över att man släpper iväg turister till Egyptens turistmål...allt handlar om pengar...men blir det ändå inte dyrare när man sen måste plocka hem dom!?  Jag har bitvis kontakt med vän i Kairo (när mobil och internet fungerar därnere) och förstår hur fruktansvärt och farligt läget är där borta och hur det sprider sig....
Ja, det är tankar jag har här vid mitt morgon-kaffe...nu ska jag väcka min "mysgroda" Sigge, som ligger här och snarkar bredvid mig i soffan. Jag startar upp med en promenad.
Ha en skön söndag.

Kommentarer

  1. Lycka till med städningen :) Samma här tyvärr och noll lust till det. Absolut noll...

    SvaraRadera
  2. Tyvärr får man säga. Har en av mina som är ute och reser (nej, inte där som tur är) i länder där det också är rörigt farligt på vissa ställen. Bara att hoppas att det inte sprider sig.

    SvaraRadera
  3. Sorgligt hur det är i vissa länder... Vi är bortskämde med hur vi lever här. Hoppas det lugnar sig någongång...

    SvaraRadera
  4. Det är trist för de resenärer som har betalat mycket pengar o nu strax ska åka till Egypten. De får inte tillbaka ett öre om de hoppar av men riskerar kanske livet om de åker. Bäst för alla är om resebolagen har kurage att stoppa alla flyg med självklar återbetalning. Men icke, de kommmer säkert att frakta ner svenskarna tills det brinner på hotellen.

    SvaraRadera
  5. Hoppas promenaden gjorde susen. Tänk vad fort det går att städa egentligen. Det är trist, men blir ju så fint! Kör bara så kan du styla och fixa sen:)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Ja, jag har ju, som jag tidigare nämnt, rest med Handelsflottan (pappa) som barn i oroliga länder, ingen höjdare kanske, läskigt med K-pistar riktade mot alla, även mot oss barn :/
    Hemskt är ordet och förvånansvärt :/
    Förvånansvärt o fruktansvärt att det fortfarande får resa dit, trots alla faror???
    Se'n var det städa - eller inte. Jag tycker att vi har "lyxproblem" här i vår trygga värld, när världen är som den är runt i kring :)
    Men nya prylar kanske manar o inspirerar till städning o du får dubbelt fint :)
    Kraftfull o medmänsklig kram
    från mig NU :D

    SvaraRadera
  7. IKEA var det ett bra tag sedan jag var på, borde ta en tur, alltid uppiggande.
    Städa inte, ingen idé, gör något roligt i stället!

    Det där med att släppa iväg turister är så kortsiktigt tänkt, jag blir så trött på charterbolagen. Egypten är ju som en kokande kittel nu....

    Sköna söndag till dig, kramar!

    SvaraRadera
  8. Onekligen lustigt att man ens väljer att åka till Egypten när det ser ut som det gör just nu. Har för mig att UD varnat turister för att åka dit alls.
    Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  9. Ja visst e de märkligt att resebolagen fortsatt den här morginen släppt iväg ett lass nya resenärer dit...

    Kul med shopping på IKEA, skulle även jag ha behövt få mig en tur dit. Alltid kul att fönya lite inför våren:-)

    Trevlig dag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet