Vicken vårflod!!

Man hör dånet långt innan man är framme. Bruset och dånet från forsen bara några få hundra meter från där jag bor. Jag har varit här många gånger, men aldrig har det varit så mycket vatten som nu. Nu vågar jag inte släppa Sigge. Andra gånger har han varit lös här, men nu kändes det för farligt.

Allra första gången jag var här var forsen tämligen lugn och Sigge var lös. Man kunde då gå över den vid ett ställe, vilket man inte kan göra nu. I vilket fall, jag satt och njöt i solskenet, Sigge sprang omkring och jagade skummet som blir. Ett, tu tre var han borta, jag ropade, ingen Sigge kom....han försvinner annars aldrig ur mitt synfält...jag blev riktigt rädd, ropade och letade och efter en evighet kommer han springande uppför den branta slänten dyngsur.




   

Kommentarer

  1. Jag bara ÄLSKAR ljudet av vårflod :-) Ha en skön söndag, kram!

    SvaraRadera
  2. Kan riktigt höra din vårflodsbrus..Härligt!! Ha en god Söndag//Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket brus det måste vara, ett riktigt härligt vårljud.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet