Flugsvampar

Regnprojekt :-)
Till denna tröja ska jag försöka sy en liten hjälmmössa i samma tyg, samt ett par vita mysbyxor med rödrandig mudd. Vad tror ni om det?
Byxorna fixar jag det vet jag, men hjälmmössa har jag prövat på tidigare och det blev inte bra...men jag gör ett nytt försök idag så få vi se.
Lite väderinfo: höstkänningar, blåst, regn, kallt, varm tröja/jacka och paraply är vad som gäller. Förmodligen kommer väl en liten snuttsommar när jag väl börjat jobba igen. Lät jag bitter? Jag är förb.... det här är tredje skitsommaren på rad.
    

Kommentarer

  1. Så fin! Jag kan ju inte klaga, vi har ju haft två kanonsomrar och nu lite taskiga dagar men annars bra :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Så fina - och helt ofarliga och icke giftiga flugsvampar :)
    Håller tummsen att du fixar hjälmmössan (tror jag att du gör) :)
    Om du är "sytokig" nu - vad ska du bli - se'n - när lilla sessan har bedårat sin mormor :)
    Puss på er alla goa från mig i Viken, där det bara kommit några droppar idag - och solen har även visat sig - liiite :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Flitiga Lisa:)
    Tur du har nåt att göra när det är så dåligt väder.. nej, skämt åsido, synd om dej. Här är faktiskt vädret toppen idag...

    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Tror du fixar den lilla mössan lätt som en plätt för kan man göra en så fin tröja så......
    Och ja, vilken skitsommar. Hittills. Den är faktiskt riktigt tråååkig.
    Agnetakram

    SvaraRadera
  5. Hej Anna!!
    Va duktig du är. Själv kan jag knappt sy en raksöm...
    Har plockat bort Gibzons blogg. Fick bara dåligt samvete för att jag aldrig orkade uppdatera.
    Jag håller med dej om de här somrarna. Verkligen urkassa. Vem njuter av 12 gr o regn?? Fast idag har det varit riktigt skönt här i Småland. Jag har solat hela dagen. Tyvärr är det sista semester-veckan för mej, så jag tycker att solen kom för sent i år igen :(
    Pussa på lille Sigge-godingen.
    Kram från Åsa o Gibzon!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åsa och tack för din kommentar! Ha de´ nu så jättebra du och Gibzon. Kanske du hör av dig här då och då... Pussa på DIN goding från mig!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet