Hon syr inte hela tiden

Kan berätta att ibland lämnar matte symaskinen som igår då. Vi åkte till Lena och hennes konstutställning. Jag gillar Lena skarpt och älskar att springa runt där ute hos henne och matte gillar hennes målningar har jag förstått på hennes utrop "Åååhhhh så vackert!"! ! Det är "åh, oh och Gud så fint" hela tiden.

Igår var det en liten kille där som tydligen var rädd för hundar, men efter ett tag förstod han att jag var en väldigt snäll, liten vovve och han vågade till slut både klappa mig och kasta pinnar som jag fick springa och hämta. Det gillar jag.  
Här poserar jag med konstnärinnan Lena Andersson Hautoniemi. Hon har förresten gjort en tavla av mig som matte fått.


Kommentarer

  1. Jag gillar allt med färg! Tavlor ska helst vara med massor av färg. Kul att barn får chansen att träffa en snäll hund och kanske bli av med sin fobi!

    SvaraRadera
  2. Nej, säg inte att hon målar så underbart vackra tavlor, helt fantastiskt vackert! Och klart vovven inte är farlig.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Fint att vara hund hos dig alltså! PPN!

    SvaraRadera
  4. Tack för adressen till facebook, tyvärr kan jag inte titta för jag har gått ur FB......men jag kan ju tänka mig! Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Så bra du skriver goa Sigge :)
    Och - jag vet :) Du är bara så jättesnäll o go :)
    Vilken tur för den lille pojken att det var dig han träffade - och inte en vovve som inte är så snäll som du :)
    Och - vilken tur för dig - att du fick springa efter pinnar o bli kliad - när matte gick runt och beundrade den snälla Lenas konstverk :)
    Puss o kram på dig Sigge - och till matte också förstås :)
    från mig i somriga Viken,
    :D

    SvaraRadera
  6. :-) Bra, då vet jag ;-) Kvällskram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet