Så blev det

Riktigt nöjd är jag. Ska nu göra ett paket av detta och skicka iväg till min dotter. Jag har kvar av flugsvampstyget, så jag tror jag ska sy en liten klänning också...men det blir en annan dag.
   

Mönster:
Ottobre 5/2006 stl 50

Material:
Det söta flugsvampstyget är ekologiskt trikå/jersey även det randiga som jag använt i mudd och kant på byxorna. Det vita tyget i byxorna är sweatshirt-bomull..Rött muddtyg har jag kantat tröja och mössa med.

Bra idag:
Solen! Hade nästan glömt bort hur skönt det är att sitta och bli värmd av en skön sommarsol. 

Dåligt: 
Ja, det är att man lovar regn igen framåt helgen och att jag inte är nöjd med mössan här. Skulle ha sträckt muddkanten mer när jag sydde fast den. Nu blev mösskanten en aning vågig, men jag ska komma ihåg detta till nästa gång jag ska sy en liten babyhätta.
  

Kommentarer

  1. Kanske bli sömmerska på heltid? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle vilja Fru Venus...men hur försörja sig på det?

      Radera
  2. Du får se till att få många barnbarn så du kan sy ännu mer;)
    Fast man tjänar ju inga pengar på det förstås;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad fina kläder du sytt...duktig du är.=)
    När min mormor dog ville jag och 3 av mina kusiner inte att den gamla stugan vi tillbringat alla sommarlov i skulle försvinna så vi gick ihop och köpte den.
    Funkar jättebra.=)
    Vi bor i hus och hade aldrig orkat med att ha en stuga själv.
    Nu är det mest barnen som utnyttjar våra veckor där men vi ska försöka börja vara där oftare.
    Den ligger väldigt vackert vid en sjö.=)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Woops, bloggen kom tillbaka. Kändes lite sorgligt att bara ta bort den. Så, nu vet du.
    Kram från mej o Gibbs.
    Ps, dina barn måste va lyckliga som har en sån duktig mamma. Roligt med personliga/unika kläder till sina små :)

    SvaraRadera
  5. Hej, tack för kommentaren o att du länkade till vår blogg:) Ha det så bra, så ses vi här i blogvärlden. Kram Åsa o Mr Gibbs!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet