Värmeslag

Solen bara vräker ner och det är alldeles för varmt att sitta ute på terassen och dricka morronkaffet. Tur att jag har markis. Undrar hur jag ska orka med ännu en het dag, ja, räddningen är ju att man kan svalka sig i sjön och sedan krypa in i skuggan.

Nej...det var bara en dröm. Här hos mig är det som vanligt småkyligt, risk för regn, massor av små flygande, äckliga knott (eller vad det är) i luften och döäckliga sniglar som invaderar marken. Vad ska man ha sommarkläder till?

Det är den 4 juli,  min dotter har namnsdag och i min tankebok står det:
"Gör idag något för dig själv som du blir glad av"     
Inga problem...det ordnar jag. Börjar med att ringa min dotter och gratulera henne och så får hon berätta lite om hur det sparkar och lever om i hennes mage :-) sedan ska jag sy klart snuttefilten som jag började på igår kväll. 






Ha en bra dag ni också!  

Kommentarer

  1. Ja tack, dagen har varit ganska bra! Hoppas du får sol och värme i morgon!

    SvaraRadera
  2. Här i Viken har det faktiskt varit ganska så varmt idag, liite sommarkänsla faktiskt - på tiden :)
    Men - ingen riktig sommar - än kanske :/
    Bada är det nog bara barnen som törs denna sommar :/
    Spännande med bäbismagen - och sparkarna osv :)
    Och - blivande mormoderns allt fint - smått smått :)
    Värmande somrig kram på dig o goSigge,
    :D

    SvaraRadera
  3. Och nu är det två dagar senare och vi har nästan regnat bort här hos oss.....Hoppas du har bättre väder och att dotterns mage mår bra!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet