Hembakt

Det doftar underbart i mitt kök. Varför bakar jag inte kanelbullar oftare? Fort går det och det är ju så gott!





Nu är de klara och jag ska pröva att sy en påskklänning till Emma. Ny modell. Blir den bra så får ni se den här senare. 
Sedan blir det mer bak, bl a kärleksmums. Jag har en son som fyller tjugo år under helgen och tradition hos oss vid födelsedagar är mammas hembakta kanelbullar och kärleksmums och min egengjorda pinnochio-tårta. 
Vadå "egengjorda" och "hembakta" tänker ni...klart man gör själv. Jorå...men ibland har jag varit lat och köpt eller t ex lejt en granne en gång att baka tårtan och se´n ljugit och sagt att "jodå, den har jag bakat" när barnen reagerade på att den inte alls var som den brukade. De vet vid det här laget att jag ljuger ibland ;-)

Ha en bra långfredag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kattpiss

Påskledig

Bröllopet